September vorig jaar was het zo ver, mijn eerste artikel over micro-influencers werd op Frankwatching geplaatst. Nu ruim een half jaar verder is mijn artikel al 15,1k keer bekeken en ruim 750 keer gedeeld op social media! Ik ben trots. Vandaar dat ik vind dat deze blog ook op mijn eigen website terug te vinden moet zijn. Vandaar dat ik mijn blog hier ook nog (voor een laatste keer) deel. Als je ‘m nog niet heb gelezen, veel leesplezier!
Het begint al vroeg. Je kunt misschien nog maar net lopen. Je gaat spelen met een vriendinnetje en pakt een stuk speelgoed. Als je ziet dat je vriendinnetje een ander stuk speelgoed pakt, is wat jij in je handen hebt niet meer interessant. Het enige wat je wil hebben, is het speelgoed dat in handen van je vriendinnetje is. Hier ligt ook de kracht van micro-influencers; bloggers en vloggers die zich richten op een niche.
We willen altijd wat anderen hebben of doen. Of het nu gaat om die ene gave hipster-tas, om dat coole, nieuwe restaurantje in het centrum of de nieuwste iPhone, het maakt niet uit. Moeten we er geld voor neerleggen of een uur wachten voor we naar binnen kunnen? Geen probleem. Want als zij het doen, moet het wel tof zijn.
Met die insteek is Hudson’s Bay hun wervingscampagne voor personeel begonnen. Bekend Nederland laat op social media weten dat er vacatures vrij zijn en dat mensen zeker moeten solliciteren. Waarom? Niet omdat we denken dat Tim Hofman gaat werken bij Hudson’s Bay. Nee. Maar wel omdat Tim Hofman zegt dat Hudson’s Bay cool is. Althans, dat laat hij toch een beetje doorschemeren door samen te werken met het bedrijf, of niet?
Lees mijn volledige artikel op Frankwatching
Bekijk ook mijn andere blogs over online marketing.
Er zijn nog geen reacties. Wacht niet en plaats je reactie!