Miss Match | Recensie

donderdag 7 februari 2013   /   1

Ik snapte er niets meer van. Waar ging dit verhaal naar toe, wat een rare overgang en wie is die vent in het boek? Heb ik de vorige bladzijdes dan niet goed genoeg gelezen? Ik voelde me steeds dommer en dommer worden. Kom op, een chicklit is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Totdat ik erachter kwam dat het boek van pagina 34 naar pagina 65 sprong. Er miste gewoon een deel! Grrrr.

Niets is vervelender dan wanneer je helemaal in een verhaal zit en vetrokken bent naar een andere wereld, dat je weer de realiteit ingetrokken wordt. Ik ben de dag daarop ook zo snel mogelijk naar de boekhandel gesjeesd voor een goed exemplaar. En de rest van de middag heb ik doorgebracht in de wereld van Lein.

Miss Match | Atsrid Harrewin

Twaalf ambachten en dertien ongelukken, dat is Lein. Maar wanneer ze het recept van haar tante krijgt voor een afslankproduct, wordt ze succesvol. Ze begint haar eigen zaak die uitgroeit tot een succes. Ze is verhuist naar Amsterdam, waar haar huis vol staat met onuitgepakte dozen. Maakt vrienden met haar nieuwe buurvrouw waarvan het levensmotto is: zoek een rijke man. Leert Matthijs kennen, de man met die ontzettend mooie ogen en degene die een hekel aan zakenvrouwen heeft. En ze komt in aanraking de bloedmooie, flitsende zakenman Richard die haar bedrijf internationaal wilt maken. Samen met haar rechterhand, Jonas, veroverd Lein de wereld. Totdat ze in China als topcrimineel wordt beschouwd…

Eind goed al goed

De verhaallijnen van de boeken Miss Communicatie en Miss Match komen aardig overeen. Beide dames maken succes, leren een geweldige man kennen en uiteindelijk redt die man de dame in nood. En dan is het eind goed al goed, zoals een echte chicklit hoort te zijn, zowel lein (Miss Match) als Didi (Miss Communicatie) raken zwanger van hun redder in nood aan het eind van het verhaal. Zelf vond ik dit boek leuker dan Miss Communicatie. Lein is geweldig, ze is niet de perfecte zakenvrouw die niets fout doet. Nee ze is de zakenvrouw die leert van haar fouten, staat voor haar product, groeit met de dag en doorzettingsvermogen heeft! Ik leefde helemaal op in het verhaal van Lein, haar avonturen, romances en ellende.

Feelgood chicklit

Miss Match een heerlijk vlot geschreven verhaal. In één middag heb ik het boek uitgelezen, ik kon het gewoon niet wegleggen, ik moest weten waar het verhaal eindigde. De hoofdpersoon is niet volmaakt, net zo min als haar redder in nood. Hierdoor kon ik me helemaal verplaatsen in Lein, waardoor je nog meer in het verhaal zit. Nu is het wachten op het volgende deel, teven het laatste deel van de driedelige serie over de hartsvriendinnen, waarin Iris de hoofdrol zal spelen!

Astrid Harrewijn heeft een heerlijke feelgood chicklit geschreven die niet mag missen in je boekenkast!