Vamp on heels | Recensie

donderdag 20 december 2012   /   0

Met veel kabaal valt er een pakketje op de deurmat. Als ik het rechthoekige doosje oppak zie ik dat mijn naam er op staat. Ik heb de laatste tijd toch niets besteld? Ik begin zwaar aan mezelf te twijfelen terwijl ik het doosje open scheur. Ben ik dan toch een bestelling vergeten? Er valt een last van mijn schouders, als ik de regel “Beste prijswinnaar!” zie staan. Opgelucht verschijnt er een glimlach op mijn gezicht. Ik heb het boek Vamp on Heels gewonnen!

Vamp on Heels | Marijke van den Elsen

De bloedmooie Fieke leeft zich in het bruisende Amsterdam helemaal uit. Feesten gaat haar goed af, maar het behouden van een baan of man lukt haar vaak niet langer dan een maand. Als een feestje helemaal uit de hand loopt en ze door haar broer uit de cel opgepikt moet worden, is de maat vol. Ze wordt door haar broer bij haar ouders afgeleverd en haar appartement in Amsterdam wordt verkocht. Fieke is 28, maar wordt nog steeds als de jongste behandeld, ze wil haar familie laten zien dat ze veranderd en volwassen is. Al snel vindt Fieke een baan bij de grootste concurrent van haar ouders en gaat ze samenwonen met haar twee broers en wordt ze verliefd op een man die verloofd is met haar vroegere beste vriendin…

Verhaal met vaart

Vamp on heels is het eerste boek dat ik van Marijke van den Elsen lees. Ze heeft een vlotte en krachtige schrijfstijl die mij zeer aanspreekt. Vamp on heels heb ik dan ook in één ruk uitgelezen en maakt mij nieuwsgierig naar de andere boeken van Marijk van den Elsen. Leuk aan deze chicklit is dat je niet alle gebeurtenissen kan voorspellen, er gebeuren onverwachte dingen die je niet voorzien hebt waardoor je je helemaal in de hoofdpersoon, Fieke, kan verplaatsen. Vamp on heels is een aanrader voor iedere Chicklit liefhebber. Een heerlijke chicklit over de weg naar volwassenheid en over familiebanden. En een verhaal waarbij je lekker kan wegzwijmelen.

Wordt vervolgd

Het enige dat ik jammer vind is het open einde. Je komt er niet echt achter of de baan en het vriendje van Fieke helemaal geaccepteerd worden door de familie. En hoe de familieproblemen opgelost worden. Enerzijds is het een happy end anderzijds totaal niet, Fieke is namelijk door haar vader het huis uit gezet. Voor mijn gevoel is het verhaal niet af. Of zou Marijke van den Elsen dit met voorbedachten rade hebben gedaan en zit er een vervolg aan te komen?

Vamp on Heels is een verhaal met vaart, waarbij je heerlijk kan wegzwijmelen bij de knullige belevenissen van Fieke.